Novi Ford Mondeo imao je svjetski debi svoje nove tehnologije detekcije pješaka koja bi mogla smanjiti ozbiljnost nesreća ili čak pomoći vozačima da ih izbjegnu.
Asistent za sprečavanje sudara sa svojom funkcijom detekcije pješaka uključen je u do sada najveći raspon ponude, koja uključuje i prvi Mondeo hibrid benzinskog i električnog motora. Novi TDCi dizelski motor s 210 KS i dvostrukim sekvencijalnim turbo punjačem bit će dostupan početkom sljedeće godine.
Dostupan u vezijama s četiri i pet vrata, te kao karavan – razvijen posebno za Europu – novi Mondeo nudi veću uglađenost i kvalitetu izrade, sofisticirani dizajn te tehnologiju koja uključuje Fordova prilagodljiva LED prednja svjetla, stražnje pojaseve na napuhavanje i višekonturna sjedala.
“Novi Mondeo tehnološki je najnapredniji Fordov automobil koji je ikad predstavljen u Europi”, rekao je Ulrich Koesters, direktor proizvodne linije kompanije Ford of Europe. “Karakteristike kao što je asistent protiv sudara s funkcijom detekcije pješaka povećavaju sigurnost u užurbanim gradskim uvjetima.”
Fordov novi sustav asistencije protiv sudara s funkcijom detekcije pješaka može uočiti ljude na ili blizu ceste, ili one koji bi se mogli naći ispred automobila. Ako sustav predvidi potencijalni sudar, automatski primijeni kočnice ukoliko vozač ne reagira na upozorenja. Sustav obrađuje podatke koje skuplja kamera na vjetrobranu i radar u braniku te ih uspoređuje s bazom podataka o “oblicima pješaka” kako bi razlučio ljude od tipičnih objekata uz cestu.
Ako sustav detektira pješaka ispred automobila te predvidi mogućnost sudara, vozač će prvo dobiti zvučno i vizualno upozorenje. Ako vozač ne reagira, sustav skraćuje vrijeme potrebno za pritisak kočnice smanjenjem razmaka između kočionih obloga i diskova. Ako vozač i dalje ne reagira, sustav će automatski prikočiti i smanjiti brzinu vozila.
Inženjeri su testirali sustav uporabom lutaka u prirodnoj veličini. Također su mjesecima testirali i rafinirali sustav na cestama diljem svijeta kako bi dokazali pouzdanost sustava u stvarnim uvjetima.
“Testiranje u stvarnim situacijama bilo je vrlo važan dio razvoja. Pješaci su u raznim veličinama, oblicima i položajima tijela”, rekao je Gregor Allexi, inženjer aktivne sigurnosti u kompaniji Ford of Europe. “Prešli smo više od 500.000 kilometara, što je uključilo izuzetno mnogo ljudi i potencijalnih situacija.”
Novi Mondeo također automatski koči kako bi ublažio ili izbjegao sudar s vozilom ispred. Sustav Active City Stop djeluje pri brzinama do 40 km/h. Pri većoj brzini novi sustav Pre-Collision Assist koristi radar i kameru koji skreniraju prostor ispred auta i automatski koče kako bi pomogli vozaču ublažiti ili izbjeći mnogo vrsta sudara.
Osim toga, radarska tehnologija omogućuje novu funkciju Distance Indication i tehnologiju Adaptive Cruise Control. Distance Indication prikazuje intuitivno vizualno sučelje kako bi informiralo vozača o vremenskoj udaljenosti do vozila ispred. Adaptive Cruise Control automatski održava izabranu udaljenost od vozila ispred.
Nadalje, kamera usmjerena prema naprijed podržava funkciju Lane Keeping Aid, koja aplicira skretanje volana kako bi vratila novi Mondeo nazad u voznu traku ako se detektira neželjeno skretanje prema rubu trake. Traffic Sign Recognition na displeju prikazuje vozaču zadnja zabilježena ograničenja brzine, znakove prestanka ograničenja i zabrane preticanja.
Opcije benzinskog motora novog Mondea uključivat će 1,5-litarski EcoBoost i 2,0-litarski EcoBoost uz Fordov ekonomičan i iznenađujuće snažan 1,0-litarski EcoBoost benzinski motor, koji je nedavno proglašen međunarodnim motorom godine treći put zaredom, što je uspjeh bez presedana.
Novi Mondeo također će ponuditi opcionalni snažan 2,0-litarski TDCi dizelski motor s dvostrukim sekvencijalnim turbo punjačem te 210 KS i 450 Nm. Model ECOnetic bit će dostupan s 1,6-litarskim dizelskim motorom s emisijom CO2 vodećom u klasi (94 g/km*) i 2,0-litarskim TDCi dizelskim modelima sa 150 KS ili 180 KS.
Mondeo Hybrid s četiri vrata spaja specijalno razvijen 2,0-litarski benzinski motor s električnim motorom i 1,4 kWh litijsko-ionskim akumulatorom koji osigurava optimalnu potrošnju goriva i emisiju CO2 od 99 g/km.*
Potrošnja goriva i emisija CO2 smanjeni su duž cijele linije Mondea do 14%, te podržani funkcijama kao što je Active Grille Shutter koji smanjuje otpor.
Novi Mondeo, prvi model za Europu koji će se izraditi u Fordovoj novoj platformi CD-segmenta, debitirat će s novom konfiguracijom stražnjeg ovjesa “integral link” za veću uglađenost i dinamičnost vožnje.
Nova platforma i vanjski dizajn prvi su put u Mondeu poboljšani sustavom Electric Power Assisted Steering, a optimizirani ABS sustav također smanjuje zaustavni put sa 100 km/h za više od 1 metra.
“Sa strukturom koja je 10% čvršća od prethodne generacije Mondea i tehnologijom lakšeg upravljanja koja uključuje Torque Vectoring Control, ovo je najupravljiviji i najraznolikiji Mondeo dosad”, rekao je Koesters.
Novi Ford Mondeo upotrebljava sofisticirane materijale i tehnike proizvodnje kako bi imao veću čvrstoću i sigurnost uz smanjenu težinu i poboljšanu održivost.
Prvi put u auto industriji koristi se hidroformirani čelik visoke čvrstoće, i to u izradi okomitih stijenki A i B te krovnih nosača. Nova unutrašnja struktura prtljažnika od magnezija u modelima s 4 ili 5 vrata smanjuje težinu za oko 40% u odnosu na tradicionalnu čeličnu inačicu.
Osim toga, smanjenju težine od 115 kg za EcoBoost 1,5-litarski model pridonio je sustav Front Energy Absorber, Fordov prvi dizajn koji zadovoljava standard zaštite pješaka i u SAD-u i u Europi. 1,5-litarski EcoBoost Mondeo lakši je 25 kg od prethodne generacije 1,6-litarskog EcoBoost modela, a 80% ušteđene težine investirano je u tehnologiju za manju potrošnju goriva i emisiju CO2, veću sigurnost i udobnost.
“Težina ušteđena tijekom razvoja pažljivo je investirana u udobnost i prikladnost, čvršću i sigurniju strukturu te karakteristike koje smanjuju potrošnju goriva, kao što su primjerice aerozaštitnici i tehnologija Auto-Start-Stop”, rekao je Koesters. “Poboljšali smo čvrstoću područja važnih za sigurnost za 40% i to verificirali tisućama računalnih simulacija i više od 180 testova sudara.”
Struktura Mondea sastoji se od 61% čelika visoke čvrstoće. Ojačani čelik koristi se za krov kako bi se težina smanjila za dodatnih 0,5 kg.
Ostale strukturalne promjene su:
Novi Mondeo predstavlja Fordova prilagodljiva LED prednja svjetla u Europi; spaja full-LED prednja svjetla s Fordovim sustavom Adaptive Front Lighting kako bi poboljšao preglednost vozača.
Napredna vezija sustava Active Park Assist s funkcijom Perpendicular Parking omogućuje vozačima uočavanje dovoljno velikih paralelnih parkirnih mjesta i uparkiravanje unazad bez ruku. Podupire ga sustav Park-Out Assist koji pomaže vozačima izaći s paralelnih parkirnih mjesta. Sustav Side Parking Aid također upozorava vozače na prepreke sa strane, sprijeda i straga.
Fordova tehnologija stražnjih pojesave na napuhavanje prva je u industriji i imat će svoj europski debi u novom Mondeu. U slučaju prometne nesreće, pojas se brzo širi i disperzira silu sudara po području tijela koje je pet puta veće od konvencionalnih pojaseva.
Mondeo će također poboljšati udobnost za vozače s pomoću karakteristika kao što su prvi u klasi elektronski podesiv upravljač s mogućnošću memoriranja položaja, Fordova višekonturna sjedala s jedistvenom masažnom funkcijom Active Motion te Fordovim SYNC 2 sustavom povezivanja.
Poboljšana MyKey tehnologija prva u segmentu omogućit će vlasnicima Mondea programiranje ključa – obično za mlađe vozače. MyKey sada može spriječiti dolazne telefonske pozive i ograničiti najveću brzinu, spriječiti deaktivaciju asistencije vozaču i sigurnosnih karakteristika, smanjiti maksimalnu glasnoću audio sustava i onemogućiti cijeli sustav ako vozač i putnici nisu vezani.
Smanjenje vanjske buke za oko 3 decibela u stražnjem dijelu i 2 decibela u prednjem dijelu postiglo se stražnjoim ovjesom “integral link” i materijalom koji dodatno smanjuje buku, dok je zvuk vjetra smanjen za 8%, na razinu koju je dosad imao samo premium segment.
Mondeo osigurava dosad najbolju kvalitetu izrade u uglađenom, elegantnom, sportskom i ekspresivnom vanjskom dizajnu, ali i interijeru koji se odlikuje ergonomijom i udobnošću, s premium detaljima i opremom.
Novi Mondeo izrađivat će se u Fordovom vrhunskom postrojenju u Valenciji u Španjolskoj i odlikovat će se profilom sportskog kupea s niskom linijom krova i povlačnim panoramskim staklenim krovom za karavansku verziju. Bočna linija oblikovana je tako da stvara dojam “vizulane lakoće”, dok sofisticirani i tehnički prednji dio ima Fordovu prepoznatljivu trapezoidnu rešetku, profiliranu haubu te prilagodljiva i elegantna prednja svjetla.
Unutra vozače Mondea dočekuje digitalna analogna instrumenta ploča, dok je elegantna središnja konzola dizajnirana da stvori sportski osjećaj kao u kokpitu.
“S četiri vrata, pet vrata i karavanom, zadivljujućim dizajnom i kvalitetom te rasponom motora koji sada po prvi put uključuje i opciju električnog hibrida – Mondeo nikad nije bio privlačniji”, rekao je Joe Bakaj, potpredsjednik Odjela za razvoj proizvoda u kompaniji Ford of Europe