STUTTGART, Njemačka, 25. lipnja, 2014. – Maleni benzinski motor koji pokreće Fordova vozila, uključujući novu Fiestu, porazio je bogatu i moćnu konkurenciju drugih automobilskih brendova i osvojio ”Oscare” u svijetu motora po, dosad nezabilježeni, treći put zaredom.
Fordov 1,0-litreni EcoBoost motor – koji smanjuje potrošnju goriva bez žrtvovanja snage – danas je proglašen međunarodnim motorom godine zbog svojih performansi, voznih svojstava, štedljivosti, profinjenosti i napredne tehnologije.
Skup od 82 novinara iz 35 zemalja koji prate zbivanja u automobilskoj industriji, u Stuttgartu na Engine Expo 2014 manifestaciji, isti EcoBoost motor proglasio je najboljim u kategoriji do 1,0 litre.
”Kako bi bio potpuni paket iznimne štedljivosti goriva, iznenađujućih performansi, tihog rada i profinjenosti, znali smo da ovaj maleni 1,0 – litreni motor mora postaviti nove standarde.,” izjavio je Bob Fascetti, potpredsjednik Fordovog odjela za konstrukciju pogonskih sklopova. ”Pomoću našeg ‘One Ford’ pristupa razvoju, EcoBoost nastavlja s postavljanjem mjerila za snagu u kombinaciji s potrošnjom goriva u kategoriji malenog benzinskog motora.”
Motor je dosad osvojio 13 velikih nagrada. Osim sedam međunarodnih godišnjih nagrada za motor godine u posljednje tri godine – uključujući i onu za najbolji novi motor 2012. godine – 1,0-litreni EcoBoost je 2013. godine dobio i njemačku nagradu Paul Pietsch za tehnološke inovacije, potom Dewar Trophy britanskog Royal Automobile Cluba i američki Breakthrough Award časopisa Popular Mechanics. Ford je također i prvi proizvođač automobila koji je osvojio Wardov 10 Best Engines trofej za motor s tri cilindra.
”Ovogodišnja konkurencija je bila najjača dosad, ali, 1,0-litreni EcoBoost nastavlja s uspjesima zbog niza razloga – iznimne profinjenosti, iznenađujuće fleksibilnosti i izvrsne učinkovitosti,” izjavio je Dean Slavnich, supredsjedatelj 16. izdanja dodjele nagrada International Engine of the Year i urednik časopisa Engine Technology International. ”1,0-litreni EcoBoost motor jedan je od najboljih primjera uspješne konstrukcije pogonskih sklopova.”
Pokrenut u Europi tijekom 2012. godine u Fordu Focusu, 1,0-litreni EcoBoost motor sada je dostupan u dodatnih devet modela: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier.
Potpuno novi Mondeo će nastaviti europski iskorak ka upotrebi 1,0-litrenog EcoBoost motora kad bude pušten u prodaju tijekom ove godine; najmanji motor implementiran u tako velikom obiteljskom automobilu.
Nakon što je već bio dostupan sa 100KS i 125KS, Ford je nedavno predstavio i novu verziju od 140KS u novoj Fiesti Red Edition i Fiesti Black Edition; najsnažnijim cestovnim automobilima s 1,0-litrenim motorom ikad, koji ubrzavaju od 0-100 km/h u 9 sekundi, postižu maksimalnu brzinuod 201 km/h uz potrošnju 4.5 l/100 km i 104 g/km CO2*. Fordova vozila opremljena 1,0-litrenim motorom trenutno čine petinu prodanih Fordova na 20 tradicionalnih europskih tržišta**. Tijekom prvih pet mjeseci 2014. godine, tržišta na kojima se 1,0-litreni EcoBoost pokazao kao najpopularniji su bila nizozemsko (38% svih prodanih automobila), dansko (37%) i finsko (33%). Fordovi proizvodni pogoni u Koelnu u Njemačkoj i u rumunjskoj Craiovi, proizvedu jedan novi EcoBoost motor svake 42 sekunde i nedavno je prijeđena brojka od 500,000 komada.”Prošle su tri godine i pojavilo se dosta motora s tri cilindra, no, Fordov 1,0-litreni EcoBoost je i dalje najbolji,”, izjavio je Massimo Nascimbene, talijanski sudac i novinar.
Fordova vozila opremljena 1,0-litrenim EcoBoost motorom sada su dostupna u 72 zemlje širom svijeta. Kupci u SAD-u će u drugoj polovini ove godine biti u mogućnosti kupiti novi Focus s 1,0-litrenim EcoBoost motorom.
Ford je nedavno započeo s proizvodnjom 1,0-litrenog EcoBoost motora u kineskom Chongqingu, podupirući potražnju na azijskom tržištu. Tijekom prva tri mjeseca u 2014. godini, više od trećine kupaca nove Fieste u Vijetnamu odabralo je upravo 1,0-litreni EcoBoost motor.
”Uspjeh 1,0-litrenog EcoBoost motora je pokrenuo lavinu. Od dana lansiranja pa do danas, proširili smo dustupnost putem niza Fordovih modela i svjetskih tržišta kako bismo postavili globalne standarde u području konstrukcije pogonskih sklopova koji donose izravnu korist za kupce – kako u pogledu potrošnje goriva, tako u pogledu performansi,” izjavio je Bob Samardzich, izvršni direktor Ford of Europe.
Više od 200 inženjera i dizajnera iz Fordovih istraživačkih i razvojnih središta u njemačkom Aachenu i Merkenichu te britanskom Dagenhamu i Duntonu utrošilo je više od pet milijuna sati na razvoj 1,0-litrenog EcoBoost motora.
Motorov kompaktni, nisko inertni turbopunjač doseže broj obrtaja od 248,000 rpm – više od 4,000 u sekundi i gotovo dvostruko više od maksimuma obrtaja u motorima Formule 1.
EcoBoost-ov 1,0-litreni turbopunjač pruža 1,6 bara potiska. Vrhunac tlaka tijekom sagorijevanja iznosi 124 bara, što je jednako pritisku afričkog slona od pet tona na klip motora.
Uz blok motora od lijevanog željeza koji je dovoljno malen da stane u kabinski prtljažni prostor u zrakoplovu, motor također ima glavu cilindra izrađenu od aluminija s integriranim ispušnim sustavom koji snižava temperature ispušnih plinova radi optimiziranja omjera gorivo-zrak. Inovativni dizajn zamašnjaka i radne remenice donose bolju rafiniranost u usporedbi s tradicionalnim motorima s tri cilindra.
Trenje unutar motora smanjuje se pomoću posebno premazanih klipova, niske napetosti klipnih prstenova, smanjenim trenjem radilice i dizajnom zupčastog remena u ulju. Posebno dizajnirana pumpa za ulje optimizira tlak ulja i smanjuje potrošnju goriva.
”1,0-litreni EcoBoost motor nastao je kao radikalni manji potisni motor kojem je glavni izazov bio ne kompromitirati doradu, performanse i izvrsnu ekonomičnost.,” izjavio je Andrew Fraser, menadžer Gasoline Calibration odjela Ford of Europe. ”Tajna EcoBoostovog uspjeha leži u nizu inovativnih tehnologija koje pružaju pogodnosti velikih automobila iz malenog motora.”